Från nyckelvik till storstadstrafik

Oj vilken lugn och vacker förmiddag jag hade. Vi var nere i nyckelviken med en bekant till pappa från dagis och hans Cornelia. Vi tittade på djuren förstås efter en promenad ner där jag och cornelia mest tittade på varandra lite förundrat. Djuren är säkert jättekul, men jag har respekt för de spattiga hönsen, grisiga grisarna, men korna gillar jag rätt bra, de ligger där de ligger liksom. Somnade tungt under skogspromenaden hem, vilket område vi bor i alltså! På eftermiddagen for pappa och jag iväg till Solna för att köpa en billigare barncykelsadel, nähä, inte i lager. Efter att ha krånglat oss igenom hela stan tillbaka, via norra stationsgatan där vi köpte den istället, samt tvärnitat utanför 7-11 på sveavägen för att panikköpa russin, så hann vi också med att handla mat på maxi. Där satt jag i vagnen och pratade med bolle, just det, jag var i pappas famn ibland också, det är ju så bekvämt, för mig alltså. Väl hemma var mammas cykel stulen, den vi skulle ha barnsadeln på... Så jobbar vi... Pappa hade ställt den lite olyckligt, vid tillfället blåögd i tron att den kunde stå vid busshållplatsen, om än kättrad. Nåja, vi får hitta mening i det också. Huvudsaken är att jag får börja åka! Jag var så glad över denna sommardag att jag sprang runt på gräsmattan barfota sent i sommarbrisen och var lycklig.

Till havs!
  
Vid havs!

Hos paps!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0