Momo o Famo

Först är jag ledsen över att jag tänkte så mycket på pappa i förrgår när jag skrev. Det ska bli bättre. Igår klädde pappa (ja men det var ju faktiskt han...) mig i fotbollströja pga matchen mot danmark. Han kallade det klänning och jag hade inget emot det. Sedan tog vi en tidig tur till väsby och hade det riktigt kul. Jag sprang runt med mormor i huset och kollade grejer. Jag sa också Momo! Och boll, lät boouuu! Vi satt och la pussel också, gungade och höll på hon och jag. Jag var på så gott humör att jag lät morfar mata mig! Har jag låtit farfar mata mig så ska ju morfar få sleva han också. Jag sov i lilla vagnen ett par timmar och så hann jag träffa anders och leo också. Hemma väntade mamma på mig och vi lekte till vi avslutade dagen med kycklingwok! Gott! Jag sov hela natten igen, i vilket fall så väckte jag inte mamma och pappa utifall jag gnydde till lite (jag har faktiskt ont i munnen, och det blöder från tandköttet där det kommer tänder, bolle blev lite röd i förrgår natt...). Vi myste tillsammans alla tre, men när dom började prata om bad och dusch blev jag lite ledsen, men när vi väl stod där i duschen pappa och jag så var det inte så farligt egentligen, visst var jag lite ledsen men jag skrattade också! Sen tog vi oss en liten promenad utanför oss, njöt av vår flytt och vår gård. Mera mys alltså! Innan mamma åkte till jobbet kom farmor, eller famo som jag tänkte säga vad det lider. Jag var inte sugen på kycklingwok när jag vaknade, hade lite ont i tänderna tror jag, men efter att farmor och jag värmt upp så gick vi tre till nyckelviken och kollade djuren och åt lite gräs medan pappa (ja han igen...) lutade sig en kvart i detsamma. Väl hemma körde farmor och jag musten ur varandra och jag somnade mycket gott efter vällingen. Imorgon ska vi till föris (öppna förskolan), ska bli kul att se vad som hänt där sen sist. Ny vecka nya möjligheter... /E 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0