Nacka, en får tacka

Vänner! Som vi har stått i varje dag, mamma, med start i vårruset förra tisdagen och pappa med start av champions league-finalen förra onsdagen, och alla nära och kära som hjälpt till, utan er, INGET! Skickar med lite blandade bilder från senaste veckan. Flytten gick strålande, pappa kallade in sin pluton och varken pappa i sjöstan eller mamma i jarlaberg hann med när alla kom bärandes på grejer, men snabbt gick det. Själv fick jag av delvis praktiska skäl hänga med farmor och kristina om vart annat, jag är ju mest ivägen nowadays... I fredags stannade jag och mamma i nya lägenheten, efter att farmor tidigare dykt förbi i sjöstan för lite skoj, om jag nu minns rätt, det var mysigt men det ekade, i lägenheten alltså. Medan mamma och pappa styrde upp en del grejer, och satte soffan på plats så hade jag knappat in, men lovande såg det ut på morgonen, och då kom kristina och så trivdes vi en stund medan mamma förberedde ankomsten av lasset. Pappa hade tydligen varit överambitiös på natten och lämnat lägenhetens väggar liksom nyuppsatta. Hursom, jag var lite blyg när uteplatsen var full med folk, men trevligt ändå. På kvällen var vi rätt trötta och på kvällen fick pappa åka till sjöstan två gånger för att hämta katterna. Tjet var så rädd att han bet pappa så att pappa fortfarande har lite ont, men det minskar. Vi jobbade på i söndags, farmor var förbi och stöttade upp mig och flytt, ja jag når ju för tusan inte upp till handtagen på flyttlådorna. Som om det inte var nog så skulle pappa på vip-fest på söndagen, men han fick ju beröm av den hära lillbabs till exempel och fick pussa hennes hand, vid sidan om alla ryggdunk från bekanta och obekanta, vilket gjorde pappa något rakare i ryggen på måndagen när jag hastigt såg honom innan dags för en golftävling med ena farbror Anders. Förlåt att jag skriver om pappa så, men det såg ut som att han mådde bra av att träffa de där konstiga människorna och få lite beröm. Mamma kämpade med nattskiftet på måndag så vi drog till ingarö tidigt tisdag för att förbereda farfars 75-års middag där. Mamma kom senare med farmor, efter att ha styrt upp ytterligare en omgång/holmgång med alla lådor därhemma. Vi hade så trevligt och jag lekte rätt bra, jag lät t o m anders plocka upp mig ur vagnen med ett skratt. Onsdag tog vi det rätt lugnt när vi vaknade, sen tog vi bilen hem, mamma och farmor hade åkt efter jag somnat tisdag. Farmor dök upp igen som gumman i lådan och vi körde på ett tag här i stöket innan pappa sövde mig för att åka till ett konferenciergig som han säger, på Berns, vilket han acapella öppnade med Fläska på med musik för övrigt, som också hasse och tage körde 1979 på lunchrevyn under dubbelgöken på samma scen. Oväsentligt dock. När mamma kom hem satt farmor och jag och läste saga och hade trevligt men visst var det skönt att krama mamma. När jag somnat styrde mamma upp några lådor till i väntan på pappa som fick skjuts av farmor hem. Det fanns tydligen inget alternativ, för pappa, enligt farmor. När mamma knegade på torsdag fick jag träffa farfar en längre stund. Det var lite svajigt på förmiddagen men jag var så satans trött om ni ursäktar, att inte ens pappa dög. Efter sömn åt jag gott, lät t o m farfar mata mig, sen körde farfar och jag igång hårt med att t ex rulla och kasta boll, läsa bok, prata strunt, trampa runt i lägenhet osv så farfar fick helt enkelt ta ett lut i vår soffa en halvtimme. Det var väl det. Nej, sen handlades det i nästan två timmar för 2300:- på Ica Maxi på kvällen, skönt att slippa sånt... Idag hämtade pappa och jag farbror anders cykel som var kvar i sjöstan. Det kändes inte konstigt alls för någon av oss, vi har gått vidare, även om vi kör på öppna förskolan på måndag. Rätt tomt i lägenheten, och nerrullat, helt tvärtom mot mamma och pappa, dom kör för öppna spjäll! Och himmel över inloppet vilken fart det blev på dom när jag sov i den styva kulingen på uteplatsen. Som om all nordanvind kraftsamlas runt våra utemöbler som vi får hämta lite varstans i nacka. Tack och lov får vi lite lä vid väggen intill dörren annars hade jag flugit bort. Men vilken friskluft! Det blev mycket gjort och de verkar trivas allt mer med vad som är kvar att göra. Eftermiddagen drällde vi bort på nacka forum, lekte med patrik och lilla emmy, och kollade djur på en zooaffär. Jag känner att jag trivs mycket här. Jag har gungor precis utanför dörren. Jag kan köra min lilla pall till mammas och pappas fönster för att ställa mig på den och titta på båtar. Jag kan spankulera runt i lägenheten i evigheter och snacka med mig själv lite titt som tätt, påkalla mammas och pappas uppmärksamhet när jag kommer på nåt kul, t ex att stå och klättra på nya saker, som förvisso inte är så bra att stå och klättra på när man har dålig balans, men ändå! Och jag kan trivas allt mer i mitt alldeles eget rum. Natten till idag så skrek jag faktiskt inte efter mamma och pappa. Haha på er! Imorgon lördag ska vi förhoppningsvis till mormor och morfar en sväng och snacka av oss en del, mamma jobbar och pappa och jag behöver en tur. Tur behöver också sverige på lördag och robin söderling på söndag. Heja Sverige och alla ni som finner ett intresse i mig, utan er vore det ju liksom ingen mening. Natti natti

Nåt på gång?

Nä.

Del av utsikt runt midnatt, pinnen till vänster är kaknästornet. (luta er...)

Nu ska farfar få en fin teckning.

Nej så här ska man läsa farfar!

-Vad gör pappa därute? -Han fotar och är rolig. Vardagsrum på g.

Läshörna på g. Allram på g.

Silja på g.

Hall på g.

Kök på g. And still Allram

Es rum på g. Notera minifåtöljen från väsby!

E PÅ G!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0