Bland systrar och bröder på söder

Joråsåatt, jag kände på det coola livet på södermalm idag på nytorget och lekplatsen där. Vi stack dit efter siestan efter att ha lekt i parken en timme då inte dagis var öppet idag. Några pappor skulle dit och pappa hakade på. Ett stenkast, eller en järnnia, som farfar hade sagt, från Hasse och Tages skrivarlya gungade jag, spelte boll, grävde grus with my bare hands, och hängde vid ett av Sveriges mest vinstrika 7-11... Kul att känna på stadsluften. Vi tog ett varv förbi pappas tisdagskontor där jag tryckte i mig rejält med fin wienerkorv och bröd, samt ett par popcorn. Han behövde stämma av flytten med sina vapendragare. Kristina och Anders kom förbi när det var dags att åka buss hem för vällingen. Klämde ett mellanmål sittandes, mycket kontrollerat, som en apa på köksbänken. Det gäller att ha roligt i livet. / E



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0