Jag en mö på Ingarö

Blivit en riktig lantis... Hamnade på Ingarö igen igår och kom hem idag på den regniga förmiddagen, se nedan vid en busshållplats, we are singing in the rain! Återkommer till det. Gårdagen gick bra, var back in the rutchkanesaddle, även om jag är lite försiktig sedan fläskläppen på leklandet. Har lite skräckblandad förtjusning för fröken, hon är ju så dominerande där som sångledare att man förstår att det här är inte vemsomhelst utan någon som är "mer" än andra där och det är lite oroligt med såna starka karaktärer. Men jag ser ju att hon är snäll så jag vinkar oftast hej då. Igår eftermiddag var vi i lekparken i solen och hade trevligt med många gamla tjommar från dagis innan vi gick hem och laddade för bussresan till Ingarö. Vi tog oss först en stenkast bort till henriksdal/danvikstull, sen satt vi och vinkade och räknade bussar och bilar och skrattade åt alla som for förbi, räknade upp färger och pruttade med munnen, precis som bilarna gör. Sen kom våran stora röda buss som tog oss ända till kristina och anders mitt på landet. Jag charmade ett par gubbar som höll på Bajen. Därute i friden bland kvittrande fåglar, bland annat ett par som bor i farfars holk, lekte vi lite själva, t ex kramade grus med näven, innan Anders kom hem och senare Kristina. Hade somnat i mitt lilla klädkammarrum innan Kristina kom men Anders hann busa med mig lite. Jag fick min skärgårdskorv, ägg och macka. Pappa provade att ge mig kyckling. Trams. Jag sov gott och vaknade inte ens när Barcelona gjorde mål mot Man United. Vi hade en mysig morgon ihop. Den började strax efter 6 då Kristina skulle upp och pappa och jag gjorde henne sällskap. Tog lite macka och lekte med ballonger. Himla lustiga saker det där. Man får liksom inte grepp på dom. Sen sprang vi till bussen i regnet, läste saga och krånglade med andra barnvagnar på bussen. En tant sa till pappa när han höll på som bäst att bringa ordning bland andra barnvagnar, barn och deras mammor, med mig på ena armen, resesängen på andra armen, och med ena benet balanserandes vår vagn som höll på att välta i kurvorna, som en cirkusstjärna i monte carlo, att "nu vet du hur vi kvinnor har det". Vad jag förstår så förstod inte tanten och hennes tantvän, som skulle driva lite med pappa och kaxa sig för att de möjligtvis har tagit hand om barn när de var yngre, att pappa drev vansinnigt med dom tillbaka när dom trodde han charmade dom. Att dom sedan sa att "det där klarar du inte", när pappa skulle lyfta av mig och vagnen vid henriksdal, och han gjorde det som om det vore det enda han har gjort i hela livet, fick oss att tänka på könsroller och dess uppkomst hela dagen. Iallafall pappa. Vet inte vad för reflektioner han fick. Hursomhelst sprang vi in i sångstunden svettiga och blöta av regn med gott humör och jag vevade i Små grodorna som en väderkvarn. Eftermiddagen spenderade vi med mamma och farmor som kom på besök, bland annat för att trimma in lite umgänge i helgen då mamma och pappa kommer ha lite att stå i, vi ska tydligen inte bo här mer. Men de verkar glada över flytten, och då är jag också glad över det! Det var så roligt att leka så jag kom inte ner i varv förrän sent, men då jädrar slocknade jag. Nu får vi se hur mycket bloggande det blir de närmsta dagarna eftersom jag kommer vara upptagen med att rekognisera ny lekterräng i Jarlaberg, fem minuter härifrån, så på återhörande i början av nästa vecka skulle jag tippa. Men oj vad nyheter jag kommer att kunna presentera. Tills dess, er reporter i östra Stockholm / E



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hm. Tycker bloggen handlar mer om din far än om dig... ;-)

2009-06-06 @ 05:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0