Sovmorgon

07.40! En sanning med modifikation, jag och mamma fick ta en timme i soffan mellan 04 och 05 men visst var det härligt att sträcka på sig till så sent sen. Annars har jag hängt med farmor mycket idag, delvis för att det är kul förstås, som med mormor och morfar, och farfar, med sin skånska, och ni andra, men också för att jag inte ska tycka att det är konstigt att jag vaknar upp med bara henne hemma den tredje då både mamma och pappa är på jobb samtidigt en stund innan mamma kommer. Jag kräver ju lite infasning med er alla som ni känner till och att hänga med er så mycket som möjligt hjälper ju fint, det märker vi ju, från ingarö till väsby, och det är häftigt att känna! Världen blir liksom större och större. Jag kan iallafall berätta att jag naturligtvis vägrade farmors kesoplättar till lunch, men efter en del lek i eftermiddags, handling på ica, fika på sicklagallerian, mer lek hemma (mycket bokläsning blir det, och bollkastning, och snabbt ska det gå) och pappas KYCKLINGWOK MED RIS (jag vet, jag måste vara sjuk...), så fick farmor byta blöjor på mig, sätta på pyjamas och hålla mig när jag drack välling som plåster på såren liksom... Man ger och tar, har jag hört. / E   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0