Svårt att sova med napp och snor

Det är lite körigt att andas emellanåt på nätterna pga snuva. Sedan pågår det mycket i huvet så att jag som sagt hamnat i mammas och pappas säng för att komma till ro, men det är ju bara mysigt! Igår var en helt hygglig vanlig dag, inget större att rapportera. Idag var jag jättetrött när vi gick från dagis och det hängde i hela kvällen, jag tror minsann jag inte sov så värst på dagen. Åt bra dock och försökte lägga mig på soffan under filten och sova på egen hand framför tvn, men det hade jag inte ro till kom jag på. Vi hade ju kalas, kolla, jag lekte som värsta barnet!


Kolla va Joa (morfar) kollar in mig va! Han tycker nog jag är fin. Och jag kollar om jag får in hela handen i munnen och jag tror jag lyckades. Och han, han fyller år på torsdag, idag om ni läser idag! Grattis säger jag! Han är en rolig och snäll en som jag kan vara lite reserverad inför, precis som farfar (även om jag höll honom i handen i söndags), men fasansfullt nyfiken på ändå liksom, man ser ju i ansiktet att det är någon man kan lita på och ha kul med precis som med momo och doa, om än lite vindpinad av åren på flyttfågelsfälten runtikring. Precis som pappa som han också är väderbiten i fejset av kryddigt innehållsrika år. Ska bli kul att haka på till fälten en dag, kanske på cykeln, så grattis Joa, vi ses snart, precis som er alla andra. Mot nya äventyr. Ska bara snyta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0