Jag är härlig

Jag tror min omgivning allt blir lugna i hjärtat runt mig, om jag åter får tro så om mig själv. Jag verkar sprida en god stämning, folk ler och jag med dom. Idag har jag spridit glädje på dagis, visst, en mycket liten liten tår imorse, men det hör saken till ibland, det är bara så, det får vi lära oss. Jag repade mot direkt när pappa gick och sen var jag klassens ljus... Vi höll på allt vi, sen åt jag broccolisoppa! Jag vet, ni sätter i halsen bara av påståendet. Men sant! Sen sov jag på min lilla plats, vaknade och låg och funderade en stund innan jag reste mig för nya tag. Körde på till mellanmålet då jag fick yoghurt och flingor. FLINGOR! Bara en sån sak. Sedan kom pappa och Doa, farmor, och hämtade mig och jag vinkade glatt trevlig helg till mitt gäng. Lovisa hjälpte mig fram med skorna som vanligt och pekade mot fönstret och ryckte mig i armen när hon såg att pappa var på gång. Och vet ni, hemma väntade farfar! Jag var lite blyg först men när han sen skulle gå blev halsen på mig lång och jag skrek bye bye så det lät över hela kvarteret. Sedan kramade jag farmor lite för ordningens skull. Ikväll skojade jag med mamma. Det blir en bra helg det här. Också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0