101201 dålig tajming

Imorse skrek jag inte efter dom när jag vakna, utan för en gångs skull gick jag ut för att gå in och väcka dom. Tror ni inte att jag möter pappa i vardagsrummet, dumskallen, jag skulle ju överraska dom. Han kanske vaknade iochförsig för att jag körde några rundor på "vi komma ifrån ria ra ria ra ria ra" innan jag gick upp... Man kan byta ut det mot jarlaberg förresten. Sen hittade jag ett paket! Mormor har gjort nån slags julkalender där det hängde en liten klapp idag på nummer ett, det var roligt. En ficklampa! Jag lyste mamma i ögat för att väcka henne. Pappa lyste på motorvärmaruttaget ikväll. Det är tydligen det enda motorvärmaruttag som inte riktigt passar till världens mest standardiserade kabel, motorvärmarkabeln, som finns i EN variant, fick jag höra... Idag var det rysligt kallt, jag fick långkalsonger av mamma. På väg hem hann vi dock med ett par pulkåk och jag släppte iväg bolle alldeles själv ett varv, men han klarade det. Sen myste vi på, och kom till ro efter lite bamse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0