101204 "jag kämpar"

Vi lekte lite i snön på förmiddagen, och jag tycker det är så roligt att klättra uppför höga och branta snöberg, men det är ju svårt också. Och då sa pappa, kämpa esther kämpa, sen kom jag upp och vi blev så glada! Han sa att ibland när saker är svåra att göra, då är det bra att kämpa. Så när jag gick uppför en annan backe lite senare så ropade jag "jag kämpar pappa!", och så klarade jag den backen också! När jag vaknade var morfar på besök, alltid mysigt även om jag inte springer in i någons famn direkt efter jag vaknat, och sen kom också mamma och mormor som varit på ärenden. Vi pysslade med allt möjligt vid köksbordet tills de skulle åka, klippte, rita, peta naglar, putsa fingrar, kladda med ketchup, ja det vanliga, sen åkte vi till forum för att köpa sticksåg och kattlucka, och kom hem med nada... Men det var kul att hälsa på den lilla svarta kaninen och småfiskarna i akvarierna, och vi såg en groda! Godda! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0