101205 "jag måste spika"

Ja så är det ibland. Man måste spika. Hemma hos erik och alvar, våra grannars barn, så hittade jag en plasthammare när vi var där och fikade efter mamma och sofia kommit hem från promenad. Och så hittade jag något som såg ut som en spik. Och det bara kom över mig, jag måste spika pappa, sa jag. Annars körde vi pulka och stjärtlapp i stora backen idag. Stjärtlappen var lite lurig, delvis fötter men ändå inte, men jag fick rätt bra kläm på den efter ett tag, men så tränade jag ju lite i morse också... Vi träffade stora Ester från dagis, och vi blev så till oss att vi började hoppa helt enkelt. Pappa och jag sov under den röda julfilten framför Chevron classic där tiger woods börjar visa takterna igen, och det var skönt att inte bylta på sig allt för en nap ute. På eftermiddagen fikade vi alltså hos grannarna, de är allt biltokiga dom pojkarna, men jag kan mina fyrhjulingar jag också. Gick loss på en volvo rätt hårt. Spenderade kvällen med två grabbar till, isak och tim, linda och jimmys pojkar, men de betraktade jag mest på håll, vi är inte så bekanta än, men tim gick lös på allt i mitt rum, kul att studera. Igår fick vi alltså inte med oss nån kattlucka, men här väntar nya tider, imorgon ska mina katter rensas på tandsten, sen ska vi byta foder, och sen ska vi nog såga bort foder (enkel operation som lätt återställs), så att pappa, som de oftast väcker, kan få sova åtminstone en halv natt i helhet nån gång, för det jag känner för killarna måste få fortsätta ett tag. Mjau.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0