101216+17 pulka till dagis

Gårdagen flöt på, en klassisk veckodag bara helt enkelt, med tusen underbara detaljer för oss alla, till exempel ryggklättring, men lite rutin samtidigt. Och bloggsajten funkade inte, därför ingen rapport. Idag asade mamma iväg mig till dagis på pulka, något man kommer drömma tillbaka om när man blir stor, men nu är det bara en självklarhet, klart att det är massor med snö och att man åker pulka till dagis. Lika självklart som man köper 8 bitar godis på tempo en fredag, och dit var det farmor som asade mig i pulkan (pappa sa tydligen asa mycket i sitt liv som skåning i 12 år). Hemma var det alltså en helkväll med farmor, med lek, mys, mat, samtal, pyssel, och tv-instruktioner, farmor behöver att jag hjälper henne med filmval och fjärrkontroller, men jag är ju å andra sidan så bra på alla knapparna. Sen tryckte vi off och gick ner för landning. Hörs imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0