101228 från esther till ester

Det var jarlaberg runt idag. Först från hem till hem, ville kolla så pappa fixade golvet i mitt rum, och jag fick hjälpa lite med verktygslådan, men han visste knappt själv vad han gjorde så det var svårt att hjälpa till mer. Sen hem från hem... Sova lite för att gå på kalas hos stora ester! Vi var två från dagis som var där, jag och svea, och ett övrigt gäng, det var så roligt och jag trivdes prima, vi kramades och kissade och sprang rundor, börjar bli ett socialt vilddjur, nåja... Sen till nya lägenheten igen för att kolla resultatet med mitt nya fina golv, nymålade lister, karmar och jag vet inte vad, och sen fixade mamma och jag sängen och lite annat pyssel, sen hem till landå (ska vi säga så, dili för diligensvägen och landå för landåvägen) där jag somnade rejält. Ligger och hostar, och har hållt på flera veckor nu, men det blir allt mindre på dagarna tackolov. Mot morgonen, nu är det allt dags för några pulkasvängar.
 
Trackback
RSS 2.0