100726 turist bland turister

Hejjegud vilken dag. Vi tog sm-guld i turism på djurgården. Först färjan över, jag ville åka båt idag! Sen simmade vi genom folkhavet vid grönan för att ta oss till aquaria och kolla sånt man gör där. Där fanns många stora och små schiskar (fiskar) ((även om jag kan säga f)), bland annat, och en spindel som gjorde att mamma ryckte till så jag höll på att flyga in i ett av akvarierna. Sen åt vi på aquariacaféet, JUST DET, där mina föräldrar firade med er för 4 år och 11 månader sedan! Sen tog vi en lång promenad, jag skulle sova och gjorde det till slut. Jag vaknade på skansen framför en lemur. Upp till barntivolit där jag skrällde med flera saker man kanske inte trodde jag vågade. Med denna våghalsighet gav jag mig även upp på en hästrygg, EN RIKTIG. Han hette Walle. Jag log hela vägen. Sen såg vi alla djur som fanns, från en liten liten mus som inte tillhörde de djur man är där för att se, till en europeisk bisonoxe med mankhöjd på två meter och säkert matchvikt på 1,5 ton, MINST! Dags för båt igen för att hinna hem och äta innan det skulle dra ihop sig för mig var det tänkt, men med anledning av allt skrattande, gråtande, springande, sjungande, gnällande, pratande, förklarande och insupande av intryck, så var det lite krångligt ikväll, men jag sover sen ett tag. På tvären, från början. Jag åt lite smultron hemma förresten. Bilder kommer. Av skansen... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0