101115 "det är orättvist!"

Det hävdade jag på toa, med anledning av vatten i handfatet på något sätt, vi redde inte ut det riktigt, men bestämd var jag. Var rätt bestämd i övrigt idag kring lekar och önskemål efter dagis, men det gick bra och vi hade jättekul, hör bara. Lekte bebis och svåråtkomlig i trapphuset, åt massor med grönsaker, lekte med mammas näsborrevattenkanna, skvätte rejält på diskbänken, byggde bänk av köksstolarna, hoppade vansinnigt mycket, kittlades, hade pappas golfparaply som koja i mitt rum, lekte koja i både stooooor vinteroverall som pappa fick av anders till moppen och ett moppeskydd som var som tältet i findus och pettsson, skrek TYST ANDERS när han och pappa pratade men kramade honom lika bestämt sen. Sen kämpade jag i ett par minuter med att kasta en stor soppåse i sopnedkastet, och pappa hejade på för jag gav mig inte, och till slut lyckades jag och blev stolt, jag är lika stark som pippi. Sen drack jag massor med vatten, välling och slocknade strax efter halv nio liggandes raklång på rygg med armarna rakt ut från sidorna med handflatorna uppåt. Idag fick jag för övrigt också med dagisbilderna hem där jag är söt som en dröm, enligt andra alltså, vad jag hört alltså, vad vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0