101120 "vi måste hämta pulkan först"

Ja brått blev det. Jag var trött men ut skulle vi på förmiddagen, och när vi sprang där i våra overaller så var vi ju tvungna att springa ner och hämta pulkorna först, den gröna och svarta, den röda körde jag ju s-ten ur förra året som ni kommer ihåg... Föret var dock bedrövligt, endast en Wassberg hade stått ut vid sidan om oss, så vi fortsatte sen med kullrullning, jag kom som ett bowlingklot nerför backen. Efter att vi somnade till lite golf i soffan, så var det dags att ge sig ut i slasket och vi hamnade i sickla efter mycket bussbekymmer, men jag satt tålmodigt i vagnen mellan bytena, jag fattade galoppen. Träffade anders, tittade på modevisning lite reserverat, jag och per schlingmann, ni som kan era kommunikationsministrar, sen blev det lite mys och mat i sickla. Fick ett gigantiskt lass med spaghetti/köttbullar av anders, och så sprang jag runt och tokade med tia och famo, trots att jag var rätt trött fortfarande, dagen har liksom varit så. Till slut åkte vi hem, men vi hade bussbekymmer igen och vi ropade högt när busschauffören stängde bakdörren när vi var halvvägs inne, så får man inte göra sa vi båda två till varandra. Hemma somnade jag gott efter en snöblöt dag. Imorgon har förhoppningsvis overallen torkat. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0