101124 på toa me joa

Farmor var barnvakt idag. Men oj vilken start, ola skinnarmos färd över nordpolen på skidor var som en dag på stranden jämfört med vår färd hem från dagis, vi blåste nästan över bergskammen ner i inloppet och saltsjön. Jag blev faktiskt lite rädd, men väl hemma gick det bra. Vi åt kiwi och mat, läste böcker och petade naglar, jag sjöng lite och farmor sjöng lite, speciellt när jag skulle somna, jag sa ju till henne att göra det också, lekte med hennes pälsmössa, såg ut som en ihoprullad tjet, kollade esther och franke, drog ner duschdraperiet och skrattade gott, pillade av skal på uppkokade mandlar, det var väldigt roligt men man fick koncentrera sig, sofftade i soffan, tog vällingen, gick och la mig på mitt eget kommando, och just ja, kollade joa på toa medan jag läste bok. Jag, tok. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0