101011 "vi har täning"

Vi tränade fotboll idag! Träning var ordet. Pojkarna tränade, sen pappa och jag, och så kom flickorna. Vi passade mycket mellan varandra, jag fick veta att det heter passa. Och som jag sprang och rullade och sköt och kastade och skrattade när pappa var målvakt. Bra grej efter maten det där, och rolig, och jag är en hejare allt. Sen går det ju rätt snabbt framåt kvällen, även om jag skulle ge mamma mikrovärmd låtsasglass efteråt. Morgonen går på rutin, vi byter blöjan, jag sätter mig på plats i soffans hörn, pappa fixar filten och vällingen, vi ligger och snackar framför bollibompa, och sen tar vi tag i det. Jag stängde dörren till mitt och kom ut med dagens kläder, det var en ny grej, men det gick kanon. Sen ska jag ta dragkedjan på rosa fliströjan, men den är en svår jäkel, den liksom viker sig, men jag har förstått att jag ska ha högerhanden kvar på tygstycket och dra upp med vänster hand. En knäckebrödsbit i handen till dagis hör också till. Idag var det så kallt att det rykte när vi andades, jag provade. Sova kan jag sen innan, på många olika sätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0