101016 "dumheter!"

Så skrek jag till pappa när han bråkade med den roliga leken med att kasta pappersboll vi hade vid köksbordet vi tre ikväll. Och det var i övrigt en härlig dag! Efter frukost åkte pappa och jag till farmor som hade besök av moster ina! Vi hade en mysig stund och jag fick målarfärg och vi visade lite film från mobiltelefonen och jag var så stolt över vad jag gjort. Hemma fick vi sen kanonbesök av momo, moffa, andes och leo på fika. Men jag åt ahlgrens bilar, ja godis har aldrig varit något problem... Jag drog iväg med momo för att visa en hel del grejer och i mitt rum bland annat, jag satt och softade med anders och leo i soffan framför pippi, jag ville att moffa skulle gunga mig i slutet av dagen, jag krånglade med famo och från moster ina som jag tittat lite avvaktande men beundrande på under dagen fick jag den här fina tjocka kappan! Vi hade en härlig eftermiddag med mycket skratt, det var bara faffa som fattades men han kommer ju snart upp igen och då ska jag springa lika snabbt till fiket där han kanske sitter igen, ja även tia och anders, men dom såg jag ju igår, och karin, och tant anita, och tant marju och farbror kenneth och.., ja jag har så mycket kompisar att jag inte kan hålla räkningen... Efter jag kastat färdigt på pappa, efter 70-80 kast, så sparkade vi lite boll, sen kom mamma hem med skor hon fått på tempoposten och så sprang jag rundor och skrattade högt till det också. Vi avslutade med lite fotboll, sen välling och nu kollar vi om pippifilmen slutar likadant denna gång. Om den gör det så går jag och lägger mig... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0