101025 "du ska sova nu, på kudden"

Jag bäddade åt pappa på parkettgolvet idag, med vagnens filtar och kudde. Innan jag hade arrangerat samling åt oss förstås på var sin filt, där jag sjöng litet för honom. Hursomhelst, på detta täcke gick jag sedan från magen och uppåt på honom, där även huvet var täckt, och så liksom ramlade jag medvetet ihop och satte rumpan på hans näsa/ansikte och så skrattade jag så vansinnigt. Tills jag snubblade fel, trots pappas manövrar varje gång för att hålla mig på benen, nåt jag gör väldigt bra förresten, begåvad med bra balans verkar det som, och ramlade på pannan. Då grät jag lite, blev så trött att jag till och med inte accepterade vilken påse som helst att agera bajspåse åt blöjan jag använde när jag gick på pappa och ramlade en gång (mjukt...) med den på mig, och sen gick det väldigt snabbt, även om jag lämnade dörren på glänt om allram ville säga gonatt. I övrigt provade jag en vinterjacka idag som har hängt ett år nu, den sitter perfekt. När pappa hämtade så sjöng jag högt för alla i tamburen om teletubbies, det fanns en där. Hemma lagade vi mat, jag sköljde grönsaker, ville inte ha kassler, men när jag smakade så ville jag. Vi spelade också innebandy, och herrejisses vilket slagskott jag börjar få, det smäller bara till med mitt omvända grepp, från "right". Pang! Gonatt. 

Kommentarer
Postat av: famo joa

Du älskade *-öga vad allt du hittar på. Det verkar som om du har ett ganska arbetsamt yrkesliv på gång.

Nattinatti från famo Joa.



PS: idag halkade jag på våta löv men det var inte så farligt.Man får akta sig i höstens tid. Kram fran famo Joa igen

2010-10-25 @ 23:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0