100912 "ja men det är lite starkt"

Visst var pappas kassler i ugn gott, men det var lite häftigt tryck i den, vet inte om han drällde i för mycket currypasta. Nåja jag kämpade till slut i mig några slevar men fick släcka elden i munnen med en polkagriskaramell för att jag bad om det och att han nog tyckte synd om mig till slut, även om vi hade en "mätning" oss emellan innan... Men en halv kall skiva kassler rakt upp och ner som en macka till förrätt var kanon! Hittade också nya tomater på växten därute! I morse lekte jag med pappa och i förmiddags med mamma, under sovning och golfrangening, och när jag vaknade stod farmor där bredvid pappa. Jag röt åt henne som ett lejon förstås och skrattade. Sen grejade vi som vanligt och läste en ny kul ordbok där man kunde sjunga alfabetssången till exempel. Sen cyklade vi i världens fart till forum, jag sa åt pappa att vi inte skulle ramla. Där fick jag en glass för att jag nog var värd det och att det var söndag och jag bad så snällt och blev så glatt överraskad när pappa sa ja (vilket alltså innebär att jag mycket väl förstår att jag kan ju inte äta glass och godis för jämnan, utan vid valda bra tillfällen, nu och då, oftast helg). Hemma tog vi en härlig dusch, och även om det lät som jag grät lite så grät jag ju egentligen inte, det är ju riktigt skönt. Sen sa jag, nu sover vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0