100920 "jag vill ha plåster, jag har ju plåster, oj"

Det var mina första ord i morse. Så jobbar jag, på nåt bara, direkt. Natten var lite rörig, jag kom liksom inte till ro efter 04, förrän vid 6-draget när vi flyttat runt lite. Knarrande parkettgolv ska man inte underskatta när det gäller att kunna väcka en liten tjej efter trekvarts nannande. Jag sa också väldigt tydligt, med lite darrande läpp två gånger, "jag vill inte gå till dagis, snyft". Det var inte lätt för pappa, det förstår jag, som ville slänga allt ansvar ut genom fönstret och ägna sig åt mig sin lilla ängel, men livet är inte bara en mjuk filt... Fast när vi väl tog tag i det och gjorde oss iordning, då var det framåt som gällde, det är ju också en sanning märker man. Hemma åt jag rejält av spaghetti och köttfärssås med mamma som skulle vidare sen efter vi kramats, sen tog vi oss till forum för lite ärenden och ett par hopp i bibblan. Jag talade om glass men sen skrattade vi åt att man kan ju inte äta godis och glass varenda dag, det förstår jag ju. Jag föreslog pappa att vi skulle ta tänderna efter vällingen idag, men vi gjorde som vanligt, "borsta inte fort" sa jag också. Jag blir ju helt däckad efter flaskan och då är det inte lätt att få till borstning inte, det får den psykiskt starkaste att ta till borsten, skulle pappa ha kunnat säga, han säger ju så konstiga saker. Gonatt sa han också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0