100928+29 "nej pippi"

Hon gick alldeles för nära ormen i nya pippifilmen jag fick av mamma idag, men hon klarade sig, som vanligt... Igår hände det nog inget större direkt, ingen av oss kommer på nåt, förutom att jag säkert bjöd på några insikter, jag brukar ju göra det. Idag kom också mormor på besök! Mamma och pappa skulle till dagis och prata med mina lärare, så mormor fixade biffen, mamma fixade lasagne. Vi gungade och jag instruerade mormor enligt plan. Då dyker farmor upp förstås, som gumman i lådan, sån är hon ju... Hon kom med min filt vi glömde, sen åkte hon igen, huj och hej. Mormor och jag gick in sen och tog det lite lugnt, bytte till pani (pyjamas, som jag vet det heter, men pani låter sötare) och snackade lite vid köksbordet över en mandarin. Svårare behöver det inte vara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0