110414 årets tröttaste dag

Kanske. Var väl lite sliten från gårdagen, mormor och morfar och jag gasade runt på dili, sen var det upp i ottan, tror inte jag sov på dagis, tro fanken att jag sa blankt nej med ett gråtgnäll till allt pappa sa och gjorde i en och en halv timme innan jag somnade i kläderna efter att ha ätit några grönsaker i soffan. Gick inte att äta mat, det sved på överläppen, kanske läge att börja ta det lite lugnt med nappen så jag kan äta ordentligt utan att få ont... Vaknade till för vi behövde ju byta om och dricka välling och borsta tänderna med ny blå bamsetandborste! Jag ville dricka välling först, ok sa pappa, och direkt efter vällingen högg jag efter nappen i tron att jag skulle slippa tandborstningen, att jag liksom lurat pappa, men tyvärr, jag var tvungen och blev ledsen igen... Dessa måsten... Tänk om man bara kunde äta godis, hamburgare, slippa borsta tänderna, slippa göra vad mamma och pappa vill... Nåja, pappa och jag hittade ett rejält mysläge i soffan och i bästa far- och dottersamförstånd en kramig avslutning med alfabetsboken och tankar om att farfar ska bo på landå i pappas rum i en vecka, spännande! E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0