110416 fulladdad dag, version 2 om nån hann läsa, fick ju besök...

Vaknade och väckte pappa på soffan med ett slag på bröstet... Jag vet att han nog var vaken så jag chansade... Farfar låg nämligen i pappas rum, och vi fnissade gott över det, speciellt när vi började höra ljud därifrån... Vi åt frukost ihop och sen satte farfar igång med sina fyrahundra kilo och stycken verktyg han släpat med sig från Finspång för att ta ner en icke bärande vägg. Men med en bestämdhet likt projektledaren för öresundsbron så satte han igång och innan vi visste ordet av så var halva väggen borta i eftermiddags. Resten kommer i veckan, sen ska vi putsa till det med lister och pyssel och heja vilka golfskott, bandyskott och fotbollsskott jag kan slå sen! Vi drog på gympa förstås och det var blandat roligt, den röda tanten i friskiskläder är inte riktigt så synkad med barn så det dammar till ibland och då står vi där och bara undrar liksom... Nå! Vi hade en jättebra dusch, jag var inte ledsen alls, har haft några bra duschar där trots tryck som uti "Gud-fontänen" nere vid nacka strand... Vi körde pikéköret idag, se nedan, pappa är lite tramsig, jag vet. Hemma drog sen tokiga familjen igång, det var farfar på väggen, farmor på gungan, och jag, kristina och rasmus i kök och sovrum, anders i kök och på väggen, och pappa svettandes överallt. Jag sprang runt och skrattade och funderade om vart annat, det fanns mycket att titta på, och det gjorde jag. Och helt plötsligt dök mamma upp, hon ville träffa rasmus (och mig förstås...) och vi mös ikapp i soffan och pratade tjejsnack jag, mamma, tia och farmor, trots att mammas röst lät som allrams röst gör mest för jämnan nu, men det var en fin stund det också förstås, tacka tusan för det. Tro det eller ej, vi kom iväg allihop, trots hot om parkeringsböter, låsningsproblem, rasmus, farfar, ja ni hör ju... Vi fick en härlig promenad till sjöstan, jag drog med ett granris på vägen och njöt i vagnen, åkte lite sparkcykel också som vi tagit med. På The Picts i sjöstan fixade anders till en jättefin kväll för att hylla rasmus ankomst officiellt, och jag fick va med, åt köttbullar (har problem med moset) och jag sprang runt borden och stolarna av ren lust, lekte kurragömma med en 1,5-åring också. Hon bara skrattade. Vartefter gick vi hem och pappa och jag gömde oss bakom vartenda hörn som finns på vägen mellan sjöstan och sickla, så ni förstår hur mycket pappa fick springa när jag skrek pjing pjing pjing under minst 20 minuter... Hemma gick det snabbt. Neo låg hos bamse, men förstod att var tvungen att flytta. Jag satte mig, lite emil med farfar, sen adjö. E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0