110417 shopping med farfar

Det innebär bygghandel... Och kellogs "red berries" på ica maxi... Han är lika förtjust i det som jag är i fredagsgodis, och jag hookade på och åt mig en tallrik vid elvatiden, när vi fikade, kunde inte hålla mig från dom bara... Jo efter att ha väckt farfar med pappa i handen i morse så kom vi igång. Farfar började mecka med väggen och jag for lite rundor mest, men vi drog kvickt till bygg-ole där jag satt i kundvagnen med en blå ballong och sjöng för mig själv medan det vändes på brädor i oändlighet, och när jag ville ha en blå plåtsax så tog farfar en röd. Tuff bransch, byggbranschen... Iväg till maxi, upp i en ny kundvagn, pekade och visade och guidade runt, pekade framförallt på en muffins som jag fikade upp, innan flingorna... Men jag ville inte ha det blåa, alltså blåbär och hallon. Jag måste nog lära mig att smaka mer grejer, inte bara bedöma efter det visuella... Skulle sova men fastnade på gården där jag lekte med svea, provade hennes lilla cykel utan trampor, lustigt! Vi gick till mamma, som kämpar med rösten, hon låter konstig, men jag förstår att hon är förkyld och att det går över snart. Vi hade en bra eftermiddag, malin kom på besök och åt med oss. Mamma försökte läsa men jag sa att du kan ju inte läsa, för att visa förståelse, och sen somnade jag istället. Mot påsken! Glad kiosk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0