110425 sol, vind o vatten

I bakvänd ordning. Vi gick banne mig till badhuset. Ja man kan ju fanken inte stå ute i solen hela bövelens tiden bara för att den lyser, och bada, det älskar jag! Vi var i vattnet i 2 h o 15 minuter, jag är som en liten spigg, (pigg skärgårdsfiskl), precis som dagiset (spiggen för er som glömt...). Kan fullkomligt fastna i mitt trampande, jag rör mig runt runt runt runt och plötsligt har det gått en timme. Jag ville fortsätta men vi var långt över tiden för både lunch och sömn, jag gnuggade ögonen och slök en banan i omklädningsrummet lika snabbt som vi skalade den. Sen däckade jag i vagnen och kom väl inte igång ordentligt nån gång även om jag skrattade en del, bondade med lilla micke som kom på besök, visade honom mina muskler, hur man gungar och när jag cyklade i vinden. Sen avslutade vi i solen pappa och jag hos mamma och hennes fina uteplats där vi åt mat. Eller iallafall mamma och pappa, jag sprang själv fram och tillbaka med det ena och det andra tills jag mötte mig själv vid muren som delar uteplatsen, jag hade så mycket spring i benen, trots den lite trötta kroppen, att jag inte hade ro att sitta och äta, jag ole dole doffade dom, gav dom blommor, sjöng, lurades, berättade grejer, och via soffan fick jag följe till rummet där vi sa gonatt och tackade för en trevlig påsk :-). I veckan vankas det väl allt godis blott brosk... E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0