110430 konsten att viska på sjukhus

Den kan jag. T o m i dagrummet på "mitt" sjukhus där jag föddes när jag var en liten bebis, som vi resonerade om idag, viskade jag, tills mamma sa att man kunde prata som vanligt. Lite konstigt, mamma jobbar ju på sjukhus och tar hand om dom som är sjuka har hon sagt, men nu när hon var sjuk, vem tog hand om dom som var sjuka på mammas sjukhus, eftersom det här var ett annat sjukhus, tankarna snurrade och jag fick inte riktigt ihop det, men rätt bra till slut ändå. Mamma hade ont i magen och doktorn skulle titta på det, så var det helt enkelt, på mitt sjukhus! Annars körde vi rätt hårt idag, trots en lite orolig natt, pappa vaknade upp med mig vid sin sida, när allram gnällde efter tonfisk vid 05 och han kom knappt ihåg hur det gick till. Vi körde alltså träning på friskis med stora micke och fabian, jag fick fina skor av honom, kolla! Sen ville jag ha kjol idag för övrigt, valborg och allt. Det var roligt, vi skrattade och hade en härlig mcdonalds efter det. Jag somnade en stund i sickla, men jag visste, då jag önskat det i morse, att vi skulle stanna kvar för jag ville till andys också! Så det blev ett tvåtimmarspass där med mycket vatten, idag drack jag bra. Sen åkte vi alltså till mamma. Jag fick en klubba, eller snarare tvingade pappa att köpa en, och jag sa högt och tydligt upprepat MUMSFILLIBABBA! Ikväll har jag skojat med farmor och marju igen, skrämde dom vid gungställningen idag igen, hihi! Pappa stod i köksfönstret och kollade och ropade, och jag hade minsann mössa, det blåste från nordost, tror jag. Somnade som en stock. / E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0