110818 en kväll med farmor

Blev hämtad av farmor idag, pappa var på massage och jag visade farmor vad det var genom att knåda lite på pappa när han kom hem och klev in i rummet där vi var mitt uppe i nalle puh. Så jag vakna till förstås, men en timme senare, efter att först ha förklarat för pappa i en kvart hur man skulle läsa en bok och sen gått tillbaka till plättarna en stund, somnade jag mitt i den gamla alfabetsboken, vi körde ä, ö, tillbaka till a, och när pappa bläddrade till b slocknade mitt mellan bagarens bak och brottarens biff. Farmor och jag lekte med blandad inställning med regnet som kom, men man kan inte annat än att skratta med mig. Vi tog på ett par tjockare byxor hemma först. Mötte dagiskompis svea på gården, hon är en rolig typ, ser ut som emil lite kom pappa på. Sen lite pussel, lite mys framför hjalmars revy, den var tokig, lite plättar, sen fick jag för mig att vi skulle dra oss tillbaka, och det gick bra tills pappa kom hem som sagt... Blev buren till sängen, det är alltid bekvämt. E  


Kommentarer
Postat av: famo

Tack för senast lilla *-öga. Det var mysigt värre.



Kram från farmor.

2011-08-19 @ 22:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0