110820 kul tur i stan

Men jag började dagen med en myslekförmiddag hos mamma. Sen kom pappa och efter lite fika (coca cola, jag säger det klockrent...) rullade vi mot landå för att överlägga lördagen. Började med lite lunch och akrobatisk vila, vilket inspirerade oss att dra till kulturhuset för deras "halv-tre-grej", där nåt händer, man vet inte vad. Och nog hände det nåt, stängt igen, som förra gången! Pga kulturfestival, men det var ju bara bra, huvva va grejer som hände. Vaknade på brunkebergstorg av en alfons åberg teater! Det var roligt och spännande! Sen gick vi runt och kollade, det var en massa folk, stora barn, dom sjöng och dansa och rappade och spelade musik och fäktades, där var knep och knåp, mer teater, svåra tanter som pratade om svåra saker från scener, och jag vet inte vad. Och glass. Och hoppborgen, igen... "Där är den", skrek jag när jag såg den igen. Sen kom ösregnet men vi bara log, och jag mös inne i mitt vagntält. Började bli trött men fick i mig mat och fortsatte hoppandet i pappas säng även när jag av trötthet började gråta för att jag tyckte inte jag hoppade tillräckligt bra. Jag ville inte sluta med ett dåligt hopp... Pappa sa att man inte kan göra allting jättebra hela tiden, ibland blir det bara sådär, jo så är det. E  






Kommentarer
Postat av: famo

Vilken tur du har att Kulturhuset var stängt. All kultur hade ju flyttat ut på stan. Jag hamnade oxå i regnet men jag satt i bilen. Har varit o köpt en ny datapryl. Jag hade oxå tur det var rea 49:-



Kram från Farmor

2011-08-20 @ 23:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0