110827 Late Night with Esther

Ja det blev sent, mycket har ju med min nyfikenhet att göra, om så märgen skriker efter sömn, men hör jag nåt på g, så är jag på g… Återkommer till det. Vi drog till med att fira denna sommardag med ett badbeslut på stora badet, eriksdalsbadet, och tror ni inte att utebadet var stängt pga popfestival. Men jag trivs ju med rutchkana och att plaska runt i allmänhet så det gjorde inget. Det var ju soligt och skönt dit, och vidare i dagen. Duschen är ett angenämt tillstånd numer och det är en fröjd att se mig trivas i strålarna, har jag förstått av pappa. Efter lunch så tog jag gärna en nap i vagnen, pappa hade också en idé om att det var bra eftersom eftermiddag/kväll väntade i tyresö, efter en inbjudan till korvgrillning av isak och klaras pappa jens. Sov rätt bra efter badet i södra söders kvarter, kanske därför jag intresserade mig så väldigt för busshållplatser, tider, passagerare, byten, krängningar, osv, som en bussresa hem från tyresö innebär, vilket gjorde att min kväll blev sen, pappa trodde jag skulle somna på väg till första hållplats. Icke! Det var för spännande! Vi anlände alltså i em i tyresö, med en kompis em/kväll med jens, isak och klara, där vi njöt i sommarträdgården, gick på skattjakt, hittade dinosaurier, godis, gungade, hängde i ställningar och hängmatta, dansade och tumlade runt. Vi åt gott tillsammans allihop och tittade på robin hood, det var en mycket mysig stund, men vartefter kvällen kom så kom tröttheten, men som sagt, man behöver ju inte däcka bara för det, man står väl pall, även om man går på rött, eller?… ;-) E




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0