110829 jag kan

Kände mig lite som stor tjej idag. Ras och Tia kom på besök med god mat och jag hjälpte tia med blöja t ex, jag förklarade att det gick jättebra att byta blöja på pappas säng och så visade jag lite hur vi skulle kunna gå an det hela. Efter lite lek utanför efter maten så hjälpte jag tia att bära ut bilbarnsstolen alldeles själv, kolla pappa ropade jag, oj vad jag bar. Sen blev jag rätt snabbt trött, men hängde i och fick för mig att vi skulle gå igenom hela fem bokstäver i bokstavsboken, och jag skulle läsa saga för pappa istället för tvärtom. Jag började med lisa och pappahästen, pappa fick blunda och så berättade jag sagan, och på slutet fick han en puss på pannan, precis som lisa gör med sin pappa. Sen skulle jag läsa nalle puh och blev dramatisk när tiger skuttade alldeles för mycket för kanins tycke! Väl pigg igen tog vi ett varv till soffan. Då sa jag att jag kunde somna på pappas arm, och fem minuter senare så… Jag kan. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0