111217 farmors kalas

Farmor drar alltid igång julen med att fylla en vecka innan, och så i år.  Trots en förmiddagsnap eftersom jag sov lite inatt så hängde tröttheten i under dagen så jag sprang väl inte på väggarna hos farmor, men jag var med och nyfiken på vad vi hittade på, jag, pappa, farmor, moster ina, rasmus, tia och anders. Snön kom ju till att börja med, äntligen! Kanske åka pulka till jul! Pappa hämtade mig och vi tog en fika på diligensvägen innan vi for. Pappa och mamma skulle leka arga och vilja ha var sin bolle, jag tycker det är väldigt roligt med arga leken just nu. Fråga mig inte varför. Sprang och mötte farmor i korridoren, kramade moster ina och vi satte igång och mysa, fika, jag hjälpte farmor med sina specialtårtbakelser, med ett ljus i varje. Rasmus kom med gott humör och bidrog till en lustig stämning och jag studerade honom noga. Paketer drällde det av, moster ina hade en laddning med sig och jag fick fina grejer, till exempel en egen julskylt till min egen dörr och en jättefin rosa spargrisko! Vi gav farmor en hink med rolig text och ett kort på mig förstås… Sen tog vi oss hemåt i den snöslaskiga kvällen och efter lite stillsam kort draklek drog jag mig tillbaka i ny pyjamas för dagen och somnade som en julängel på ett moln. Hoppas jag får sova länge inatt. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0