110213 usch, dusch

Ja tvi vale rent ut sagt. Jag tror inte jag vet vad det är jag tycker är tråkigt, läbbigt, otäckt med dusch, pappa satt på knä i tjugo minuter och pratade lugnt med mig, där jag satt utanför tröskeln till badrummet och bara tittade med tårarna i ögonen. Till slut insåg jag faktum, men jag rasade fullkomligt och grät mig igenom det, trots rätt temperatur och bara nån droppe vatten på ögat, för att sedan femton sekunder senare efter dusch skratta åt pappas lödder på axeln. Ja, det är en gåta än så länge. Hade man sett mig hoppa från bassängkanterna på eriksdalsbadet i somras så hade man stått som frågetecken, precis som pappa och mamma. Nåväl, jag blir äldre. Annars så skottade vi nya gångar till tjet i förmiddags, han är ju så pjåkig av sig. Drog till med en mcdonalds, det drog ut på tiden och vägen hem är en riktig insomnare. Vi dammsög och jag betraktade det hela från min fåtölj uppe på vardagsrumsbordet, som en tennisdomare liksom, och pappa vann med 6-2, 7-6, 6-2 (ja det krånglade till sig i andra set med badrummet och kattlådan bland annat). Tia och anders kom och fikade, och det var mysigt, även om jag per rutin numer är lite svår ett tag innan jag släpper loss. Jag pratar och tänker mycket om deras bebis, jag känner att den även är min, och jag vill att den ska komma, och jag vill hålla och bära den. Vet inte varför, men jag går igång, hoppas den lille en dag uppskattar mitt engagemang, tänker väl hålla i det... Sen drog vi minsann till forum, jag var så sugen på deras kyckling och ris bara, och så fick jag en god stimuli till badet tänkte pappa, ja jisses så dom sliter för mig, men jag tror dom inte vill något annat på hela jordklotet. / E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0