110120 suga på tummen?

Jag hade rört mig i närheten av munnen med någon finger i närheten av tummen, kanske rent av tummen, tydligen, sa petra till pappa när han hämtade mig. Jag vet väl inte riktigt själv, men petra hade sagt att jag nog är för stor tjej för att eventuellt börja med det... Vi pratade inte om det, kanske lika bra det, jag slog istället nästan pappa på tummen när jag skulle spika fast pusselbitarna på abc-pusslet, så de satt ordentligt, man kan aldrig vara för säker. Idag blev det korvstroganoff och jag satt med min grönsaksskål jag där i soffan, det är ingen dum paus mellan dagis och kväll. Sen blev det lite leka affär, tvingade pappa att bland annat köpa mammas gamla vagn, stora plastbilen och farfars cykel, lite hoppa i säng med påföljande kullerbytta/volt, lite stök i förrådet (det är alltid lika roligt att testa den gamla gåstolen), lite brottning, lite musik, och när per oscarsson dök upp efter bolibompa i 24an, så var det dags, även om han gjort så mycket för oss barn. Jag vill inte vila länge, sa jag fem minuter innan jag sov som en stock, vi får väl se vart det landar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0