110712 lek i när och fjärran

"Det gör inget att det regnar", sa jag när jag ville avsluta dagen med lite fotboll i parken, "det gör inget om man blir blöt". Sen sa jag "det gör inget att det regnar, för då kommer blommorna". Sen efter några minuter sa jag, nu går vi hem... Vi startade dagen i parken också efter en mysig morgon. Vi tog med en hel kasse med leksaker, mycket från igår, och cykeln förstås. Väl där var vi själva och vi flög flygplan, drake, där jag höll den med fullt utsträckt lina! Spelade golf, men förstås, jag kunde inte hålla mig från att leka nakenfis vid duschen i parken, och jag vet inte om klockan ens hade passerat kvart över nio... Efter denna intensiva start blev jag allt lite trött efter halv elva så jag slumrade faktiskt en bra stund. Lite hosta och dessa sommaraktiviteter gör en matt. Hursom, jag fullkomligt tryckte i mig grönsaker ur skål, samt kyckling och ris hemma, jag blev alldeles proppmätt. Sen skruvade vi på hemmafixade fotstöd till cykelsadeln och provcyklade till sickla för att hälsa på Rass och tia, och spela pingis visade det sig. Som om det inte var nog, färden fortsatte mot danvikstull och henriksdalskajen där båtarna for förbi och det blåste friskt. Vi träffade pappas skånska kompis benny och han var jättesnäll, det märkte jag, och vi skojade mycket. Sen tog vi tag i cyklandet och for hem, men det var bekvämt, jag hade ju nya fotstöd. Och sen ville jag själv cykla hemma. Akta er, vilken dag som helst kastar jag stödhjulen nerför jarla-berget! Men när regnet höll i sig så gav jag upp och somnade till sagan om Pettssons tjat om den där tuppen som intresserar mig måttligt... E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0