110721 lek och stek

Emmy och Gisela var på besök idag och vi hade jättekul. Emmy är en rolig prick och vi skrattade mycket och håll låda och höll igång. Från plask i balja till tavla i huvet och bula, en härlig heldag som ni förstår. Det var längesen vi sågs men vi lekte bättre än nånsin. Man blir ju äldre... Sen kom pappa och vi gick till tempo och köpte stek, jag måste lära mig konsten att käka kött, sen får jag väl se vad som händer när jag mer får välja själv, om det blir fågel, fisk eller mittemellan, eller allt. Men jag tog några rejäla tuggor så det ska nog gå det där, och jag tuggade ju fläskfilé på midsommar ju! Nåja, vi cyklade en sväng igen, jag säger det ofta, och det är bra, snart rullar jag själv. Lite enkel lek på gården till slut, sen tog jag slut, vi kör en del med att inte försöka sova på dagen, är ju lika bra att köra på som oftast iallafall. Idag resonerade vi lite om att vuxna kanske kan få lite dispens på att svära nån gång om saker är väldigt jobbigt eftersom vuxna måste tänka på så väldigt mycket saker och ibland blir det inte som man tänkt sig, även om det egentligen är fel det också, men att barn inte ska göra det, det låter inte bra det, heller... Jag förklarade det för pappa och han höll med. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0