110730 "jag måste spela nåt"

Så sa jag sent ikväll, och så hämtade jag leksakssågen och hammaren och bankade mig en sång, som pappa och jag improviserade till. Jazz, någon?... Jag har rytmen i blodet, blodet i kroppen. Efter en skön morgon så gav vi oss iväg till väsby, det var dags för ett besök och jag körde hårt med dom... Fullt race och dom fick smakprov på min charmiga omständlighet. Vi fikade och jag satt på en hög ny rolig stol som jag visade hur man kunde glida nerför, runt 7 gånger... "titta titta"... Åt väl ett par deciliter röda vinbär, sockerärtor, morötter, sen god lättlunch varpå vi faktiskt softade en stund, jag, mormor och hunden simba. Sen full fart igen på verandan och tiden flög och hur det nu var så kom vi till slut iväg, vi skulle ju och simma! Jag har fått blodad tand. Tyvärr läste inte pappa simhallens hemsida tillräckligt ordentligt så vi drog till sickla strand och farmor hängde på så jag kunde visa att jag kan simma med mina puffar, bara dom är hårt uppblåsta. Barnen hoppade runt om mig men jag bara frustade, spottade, skrattade och trampade på. Sen skön dusch (och efter vattenparken i furuvik så är en dusch en gäspning...) mat på uteplatsen, lite mys och promenad med farmor till bilen, sen tempo, jag tryckte en hel stor luddig frukt med stor kärna som pappa glömt namnet på, han är lite seg kvällstid har jag förstått... Lilla videung låter bättre från en kråka... Sen kom alltså låten, lite volter i soffan där vi presenterade varandra och gav varandra applåder, sen blev t o m jag trött vartefter. Gick t o m på pappas bokval nästan direkt... Gokväll, E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0