110612 en snigel är fler än inga elefanter

Ja även om lilla snigel på mammas uteplats var liten i jämförelse med elefanterna och noshörningarna som tillhörde gårdagen, startade dagen med glädje i djurens tecken som sagt, och jag och mamma lekte med snigeln och den med oss. Den bajsade i min hand! Sen skulle jag sova men det slutade med att jag och pappa lekte kurragömma i skogen vid bron över till forum (se nedre bilden), och sen sprang jag över hela bron, jag exloderade i uppförslutet, oj vad jag springer. Jag somna till slut och vaknade upp i järla där vi hade en mysig eftermiddag med tia, anders, rasmus och farmor som var där och fixade med musse medan tia och anders fixade med lägenheten. Jag hjälpte farmor jättemycket, jag vet inte vad det är, men det är jätteroligt att pyssla med rasmus, mata, klappa, hålla, titta, fixa med ben och armar. Efter att vi hade spelat fotboll, cyklat och blött ner oss i parken, (tycker den där duschen är fruktansvärt rolig, jag blötte mig rejält) gjorde vi oss iordning, jag hämtade bolle och dockan rasmus, satt som jag gjort några kvällar i den rosa badrocken, körde välling och myste under ett stort täcke, sen bäddade jag för dockan bredvid mig intill min kudde där han fick sin egen kudde och eget täcke från den lilla docksängen som morfar och mormor gav mig. Jag klappade dockan ömt på huvet, ungefär som ni klappar mig när det är till att somna till eller vakna till eller trösta eller så. Det var ett mycket ömt ögonblick att också studera, enligt pappa och han känner ibland att det börjar bli svårt att i ord beskriva hur det känns att ha mig runtikring, men nåt slags fysiskt väsen av kärlek är väl en förklaring att börja med, för att göra det lite enkelt... Nu blir det inte blogg på några dagar, för jag ska ju till Viggsö! Imorgon bär det av med båten, och det vore väl fantastiskt om jag ville stanna och får en bra vecka. Det är en stor omställning men jag är med kompisar och stora, som tröstat mig många gånger, om det nu är nåt, och går det inte den här gången, så går det väl nästa, men nu spänner vi bågen! Det är så man får fart! Er E.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0