110618 bland systrar på söder

Efter en härlig förmiddag och lunch (somna pang på rödbetan vid lunch, trots att jag vaknade halv åtta) kom pappa förbi grejade med rullgardiner så vi får mörkt nu när det är ljust (hur länge ska jag sova nu...), och hämtade mig, vi skulle till badhus kom vi på! Det blev bussen till slussen, och vidare till Eriksdalsbadet och himmel och pannkaka vilken succé. Vi var i inomhusäventyrsbadet förra sommaren, men då var jag inte redo, nu var jag! Jag startade starkt med att klara duschen från taket, vi brukar ju leta upp en handdusch, men jag fixade det och pappa lyfte upp mig lutandes mot strålen när vi skulle skölja håret, lätt som en plätt, men man får hålla hårt, jag är ju hal som en tvål... Jag skrattade konstant i 90 minuter och herre jisses vilken vattenrutchbana, jag trodde aldrig den skulle ta slut. Sen sa jag bestämt till att jag var hungrig, så pappa hittade en gammal "thai-hål i väggen" där han åt för 10 år sedan, vi köpte take away och hittade en bänk intill bussarna vid skanstull, mitt emot stora hotellet Clarion, jag åt som en häst och det var jättemysigt. Sen skulle vi handla present till kalas imorgon, men det var stängt på Ringen, och sen var det banne mig stängt på forum. Vi fick med oss en piggelin iallafall... På bussen hem började jag tappa trycket, men hann med att fixa fika till pappa med mina fikagrejer i gröna lådan och gav honom en bricka i köket att fika med, men fick förklara hur han skulle röra med skeden, att det ska va så svårt. Sen myste vi i soffan, välling, filt, hela baletten som vi brukar, klippte 20 st rena naglar, sen gick det snabbt. Ville ha rasmus bredvid kudden, jag klappade honom på huvet och pappa klappade mig. Skönt. / E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0