110623 glad midsommar

Efter att farfar och jag suttit och snackat frukostflingor och gav varandra torkade bär från våra förpackningar,och en kram (börjar få grepp om den sträve gamle skåningen nu...), så bar det iväg till dagis. "Gå nu" sa jag till pappa när han pratade för mycket med Matte... Idag har vi gjort en härlig midsommarkrans av tusen tygbitar, rätt smart, vissnar inte så värst. När vi kom till landå var det hela huset fullt med farmor farfar tia anders och musse, och jag och farmor satte genast igång och tog hand om musse, tia fick titta på, vi kan ju det där farmor (som mormor) och jag. Jag tyckte det var så roligt att jag inte kunde låta bli att ge honom en puss på kinden helt apropå. Sen blev det pyttipanna med stekt ägg, som en riktig långtradarchaffis. Och tror ni inte att jag fick cykla ner till forum med pappa springandes bakom, för att köpa välling, vill ju ha den där stänkaren fortfarande. Hursom, imorgon ska vi packa midsommaraftonsväskan, mamma och jag ska på midsommaräventyr! Ikväll somnade jag lyssnandes till sagan om Pettsson o Findus och nån höna och vad det var... E  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0