110316 hoppfullt

Började med att hoppa ner i pappas famn några gånger från lilla huset inne på dagis, jag ville visa alla hur jag flyga ner i pappas famn. Sen vilade jag upp mig en stund i vagnen på tempo ("jag vill inte prata nu") sa jag när jag tyckte pappa babblade för mycket om vad vi skulle handla, vilade lite i soffan med mina grönsaker, vilade lite mot pappa, käkandes lite blodpudding med lingon. Sen vaknade jag till, pratade lite med mamma på telefon, jag snurrade runt telefonen på bordet så mamma blev alldeles snurrig, för att greppa innebandyklubborna och spela golf, lärde mig att putta och träffade pappa på näsan flera gånger, fråga mig inte hur det gick till. Sen slutade vi på topp med hopp. Cirka tjugo gånger hoppade jag från bänken bakom sängen ner mot pappa, gjorde först en kullerbytta efter landning och nu har jag sån fart att pappa nästan fångar upp mig i luften efter byttan, det är fantastiskt roligt. Sen tog vi det lugnt, och så ville jag ha några rader om nalle puh på dom sidorna där det är snö. / E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0