110320 "on the road again"

"like a band of gypsies we go down the highway", lätt att nicka igenkännande till willie nelsons countrytext... Körde nacka - tyresö t o r, sen nacka - väsby t o r senaste dygnet och det var en härlig sväng, men oj vad jag däckade ikväll. Men det hade sina förklaringar. Hjälpte mamma och pappa med kartonger i mammas förråd på förmiddagen, höll upp dörrar och höll på, och sen på eftermiddagen, ja huga, vi drog till väsby med anledning av mormors födelsedag tidigare i månaden och att de kommit hem från marocko, och jag vet inte hur jag ska säga, men jag gjorde allt. Sprang runt överallt, hela tiden, åt, drack, åt och drack igen, pusslade, pysslade, skrattade, lekte med allt och alla jag hittade, slickade grädde, skrattade och snackade, ja det var en helintensiv dag som tog påskmusten ur mig. Somnade till mammas saga, mitt uppe i en bisats, typ... / E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0