110508+09 sköna söndag o måndag

Nu funkar bloggen igen! Den fick krångel igår och det var inte roligt sa pappa. Igår var det en väldigt lugn dag, men det blev tufft ändå. Jag lekte i parken och cyklade i godan ro, tror ni inte jag ramlade och slog mig på höger lår. Sen var vi på mcdonalds i nära två timmar (simhallen var stängd...), jag vet inte hur många åk jag gjorde i rutchkanan men mitt hår var så statiskt efter ett tag att jag så ut som en punkare! Väl i sickla bjöd tia och anders på korvstroganoff, jag var rätt mätt från mcd så jag avböjde vänligt. Lekte inne i deras säng och tror ni inte jag rullade ner och slog mig på andra benet. Jag myste också med rasmus en del, jag pratar mycket om honom hemma, och det är kul att börja få visa honom grejer, hjälpa med napp osv. Väl hemma var jag rätt trött och skrattade åt hur jag vinglade på toan. Men när jag vinglade in hakan i pappas klocka skrattade jag inte mer. Somnade mycket hårt. Som ikväll. I pappas knä! Det har jag inte gjort på mycket länge. Jag var bra i gasen vid hämtning, ville göra hemgången så krånglig som möjligt som ni ser, vi körde en tempohandling och lekpark, sen hem för att äta lite, tillbaka till tempo för att köpa jordgubbssylt (blev lite ledsen), sen kom tröttheten som en tung filt, vartifrån vet jag inte, jag bara slappnade av som en ryggsäck på pappas bröst, när vi bestämt oss för pyjamas och sen var det klart. Om ni undrar hur och varför och när man cyklar, så har jag väldigt mycket åsikter för övrigt. / E



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0