110515 idel solsken ger öken

Och idag höll vi borta öknen här i jarlaberg. Vi vaknade till regn. Nja, pappa vaknade först till ett par små tjejknän som landade på honom när jag hittat ett nytt sätt att väcka pappa (även om jag tror han hört mig tassa in i rummet...). Hursom, vi hade en god morgon och sen gav vi oss ut i regnställ för att sätta igång med städdagen på gården. Jag och pappa drog oss undan och byggde en stoldynelåda i plast, och jag lekte i sandlådan, gungade och cyklade samtidigt. När vi var klara hjälptes vi åt att ställa den på plats på gården, och alla tittade på mig som om jag var sänd från ovan. Nej, men pappa och jag sände mig till mamma i regnet nån timme senare, allt var blött, utom bolle, som jag höll varm och torr under regnskyddet på vagnen, man ser om sitt viktigaste, eller hur. Mamma och jag åkte till väsbyvärme (inte vädret) och vi kom på att jag börjar förstå knepet med att läsa! Oj! E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0