110518 miss springtime

Jag tror jag är som en vårblomma allt, jag liksom kommer med ljuset och värmen, var än jag dyker upp. Det verkar som att jag får mamma och pappa att tycka så. Imorse mötte jag o mamma pappa utanför dagis, dom skulle prata med fröken om hur jag hade det på dagis, så jag sa hej då till båda två, det var lustigt. När pappa hämtade var jag sprudlande, men efter vi hade gått till forum för ett ärende var jag groggy som en lite för glad i hatten, enligt pappa, jag vet inte... Så jag däckade en stund, men kvicknade till hemma i soffan och så gick vi ut i vårt jarlaberg och bara var i nån dryg timme, det liksom löser sig självt när man ger sig ut i jarla, man kan cykla, gå till tempo, kolla fotboll, gunga, rulla i grässlänten, hälsa på folk, leka i sandlåda, gömma sig i trapphuset, fixa på uteplatsen, t ex tömma trehjulingens lastflak på vatten osv osv. Men sen var det allt skönt att somna, men jag bad pappa hämta sitt täcke, för mitt är för varmt sa jag, så sagt och gjort, nu sover jag svalt och skönt. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0