110521 "för min skull"

Jag fintade bort pappa totalt idag, kliniskt, kirurgiskt. Vi skulle köpa nåt extra till middagen i sickla med moster ina, farmor, tia, anders och rasmus, och jag såg jordgubbar och sa, pappa snälla, lutade på huvet, blinkade med ögonen, log, och sa, "för min skull". Som att plocka godis från en bebis... Åt väl inte så värst många, men jobbet var gjort... I övrigt också en hygglig dag. Gympa med stora micke och fabian, men oj vad pappa och stora micke känner att det skulle kunna gå att göra hundra gånger bättre. Vi får väl se... Vaknade hemma och började dirigera pappa med dammsugningen, och fick honom att stänga av 20 gånger från vagnen, eftersom jag hade saker att säga, också bara för sakens skull, jag ville inget... Cyklade till nyckelviken (i cykelsadel) och hälsade på djuren, där var en jättegris som var så smutsig att jag ropade - äckligt! Vi träffade också middagssällskapet och fikade sen stack vi med cykeln till sickla för mys och lek och jag fick en egen rasmus av moster ina! Med grejer till och allt! Jag började genast träna inför min första barnvakt till honom. Vi åt gott, pappa och dom ännu godare, men det ville jag inte prova idag, och hur det var kom mamma förbi! Jag visste det, men det var kul. Hon hälsade, vi pratade, sen var det dags att åka, och jag somnade gott efter en trevlig dag! / E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0