110522 man sår, man skördar

Jag har gjort det hos mamma med mormor, har gjort det hos pappa med farmor, och jag själv är ju ett frö också! Här finns en del sådana där vuxna betraktelser man kan göra, men jag kan ju för egen del se att det händer grejer om man lägger ner sina händer i grejer! Vi får se vad som dyker upp, men det kanske inte är viktigast, det viktigaste är att man har sått med god förhoppning. Hämtade cykeln hos pappa imorse, han gjorde sig mjukare på kinderna och tog bort skägget då. Jag hade med sån där vit blomma som luktade, då blev han glad. I eftermiddags kom pappa förbi oss hos mamma, och mormor och morfar och anita och lilla simba var där och vi tog en kopp i skuggan. Senare kom pappa och farmor, för mamma skulle sova. Vi pysslade hemma med planteringar, bandy (körde barfota och fick lite blod förstås), och så lurade vi ut farmor på fotboll. Det är roligt med bollar, jag skrattar mycket när vi spelar och jag fick en höjdare på näsan! Vartefter tappade jag farten och efter att farmor fixat välling satt jag och avslutade veckan i min fina vagn där jag känner mig som ett frö som växer. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0