111109 kallt och varmt

Visst var det kallare här, och kallare ska det väl bli hoppas jag så jag får åka pulka, men även varmt att komma hem. Det var varmt och skönt på ett annat sätt än på Teneriffa, det jag hade det så väldigt varmt och skönt och roligt med mormor, mamma, leo och karin! Det var varmt att komma hem till mamma och mig där jag sov inatt. Skulle sovit hos pappa men vi var tvungna att springa in och kissa hos mamma och då var det ju lika bra, det var ju rätt sent. Och det var varmt att komma hem till pappa och mig ikväll. Jag nästan drog ut på det för att njuta av längtan, jag kastade massor av stora löv på pappa som jag hittade vid sidan om gångbanan, sen kom vi på att nog rätt många hundar hade kissat där… Så det blev till att tvätta händerna ordentligt innan maten och senare duscha (väldigt trött men duktig) för att bli av med det… Får jag mer grönsaker, skrek jag till pappa i köket, jag åt bra och som vanligt, alltså i soffan med fötterna på pappas rygg, min rygg mot ryggen på soffan, ibland framåtlutad på pappa som en ryggsäck klämmandes på hans öronsnibbar medan han förde tugga efter tugga på gaffeln över axeln på sig själv in i min mun… Vår rutin kan putsas på en smula, vi vet. Sen dök mamma upp med överdragsbyxorna och då visade vi hur jag kan svischa fram på zackosäcken i ett snöre, och så visade vi mössan jag fått av moster ina, den hade en festlig strut! Sen försökte jag dra ut på duschen men fick ge vika, jag är trött snyftade jag, men ack i behov av en dusch. Väl i säng bäddade jag för dockan rasmus bredvid mig nåt så pyssligt så jag höll väl aldrig på att bli klar. Vi somnade båda i sängen efter bullerbyboken, tack och lov vaknade pappa till, han hade ju inte borstat tänderna till exempel. E



Kommentarer
Postat av: Farmor

VARMT välkommen hem lilla *-öga. Så fin du är i solkeps o yllemössa på en gång. Varit en sväng hos Rasmus idag. Han har likadan mössa, som är lika fin. Det får vi kolla på till helgen.



Kram från farmor

2011-11-09 @ 23:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0