111121 finspång och farfar börjar på f

Jag kom på det när vi gick igenom sverigepusslet efter alla hjortar och gäss och vad det nu är för krabater. Jag sa att jag behövde skriva det och skrev det således, se nedan. Annars en vanlig dag på jobbet, skridskor idag. Det är lite kämpa med det där, men oj va kul det nog blir så småningom. Annars hängde vi rätt mycket och myste bara idag, och det är skönt, man ska ju komma ner i varv på kvällen. Men helt plötsligt såg jag en gitarr på tv och gick och hämtade min för några ackord. Upp o ner… I alfabetsboken läste vi om K idag och pappa sa nåt om en bild där gubbar med röda hattar hette kosacker och att de höll kvinnor när de dansade. Kvinnor är stora tjejer sa pappa. Då sa jag att jag var ju en stor tjej. Men han sa att barn inte kan vara kvinnor. Vad är stora pojkar sa jag. Män heter det sa pappa. Då skrattade jag. Och då skrattade pappa. Gonatt och ridå… E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0